Zajęcia dla „pierwszaków” ze szkół podstawowych z terenu Gminy Cedry Wielkie w ramach kampanii „Europejski Tydzień Zrównoważonego Transportu”

Europejski Tydzień Zrównoważonego Transportu to inicjatywa Komisji Europejskiej - Dyrekcji Generalnej ds. Mobilności i Transportu. Kampania trwa od 16 do 22 września każdego roku. Ma na celu promowanie zrównoważonego transportu w miastach i gminach oraz zmianę zachowań mieszkańców. W 2018 roku hasłem kampanii jest Multimodalność, a sloganem Przesiadaj się i jedź! Wydarzenie odbywa się zarówno w Europie, jak i poza nią, np. w Japonii czy Brazylii. W czasie kampanii realizować można trzy typy aktywności: Tydzień Działań, Działania Trwałe oraz Dzień Bez Samochodu.

W tegorocznej edycji udział wzięła również gmina Cedry Wielkie, przyłączając się do aktywności pn. Tydzień Działań, w ramach której zorganizowane zostały zajęcia teoretyczne i praktyczne pn. „Bezpieczeństwo w szkole” oraz konkurs plastyczny pn. „Pieszo, rowerem, a może tramwajem? Czyli moja przyszłość bez samochodu”. Wydarzenie odbyło się 18 września 2018 r. na Miasteczku Ruchu Drogowego i w salach Żuławskiego Ośrodka Kultury i Sportu w Cedrach Wielkich. Udział w akcji wzięło przeszło 40 uczniów klas pierwszych ze szkół z Giemlic, Wocław i Cedrów Wielkich.

Zajęcia teoretyczne oraz praktyczne przeprowadził przedstawiciel Komisariatu Policji w Cedrach Wielkich - starszy aspirant Pan Rafał Waśko, który najpierw wprowadził uczestników w temat występujących zagrożeń bezpieczeństwa w szkole oraz na drodze, a następnie uczestnicy poznali zasady od strony praktycznej na Miasteczku Ruchu Drogowego.

Wszyscy uczniowie otrzymali upominki za udział w wydarzeniu a ponadto nagrodzeni zostali laureaci konkursu plastycznego pn. „Pieszo, rowerem, a może tramwajem? Czyli moja przyszłość bez samochodu”, w ramach którego wręczono dyplomy wraz z nagrodami rzeczowymi za standardowe podium, trzy wyróżnienia oraz podziękowania z nagrodami dla pozostałych uczniów za udział w konkursie.

Mamy nadzieję, iż w związku z rozpoczęciem nowego roku szkolnego i przyjęciem przez szkoły w poczet nowych uczniów - „pierwszaków”, konieczność zapoznania ich z ryzykiem wystąpienia zagrożeń bezpieczeństwa w szkole została zaspokojona zarówno w teorii, a przede wszystkim w praktyce.

  • 011
  • 012
  • 013
  • 014
  • 015
  • 016
  • 017
  • 018
  • 019
  • 021
  • 022
  • 023
  • 024
  • 025
  • 026
  • 027
  • 028
  • 029
  • 031
  • 032
  • 033
  • 034
  • 035
  • 036
  • 037
  • 038
  • 039
  • 041
  • 042
  • 043
  • 044
  • 045
  • 046
  • 047
  • 048
  • 049
  • 051
  • 052
  • 053
  • 054