Najpiękniejszy wieniec w Województwie Pomorskim

16 września br. w Parszczycach (Gmina Krokowa) odbyły się Dożynki Województwa Pomorskiego. Organizatorem uroczystości było Województwo Pomorskie, a rolę koordynatora przebiegu Wojewódzkiego Konkursu na Wieniec Dożynkowy pełnił Pomorski Departament Środowiska i Rolnictwa Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego. Podczas święta plonów rozstrzygnięty został konkurs na najpiękniejszy wieniec dożynkowy Województwa Pomorskiego.

Celem konkursu jest propagowanie tradycji związanych z obchodzonym Świętem Plonów, wieńczącym pomyślne zbiory, promocja wizerunku Województwa, jak również rozwój pomorskiej wsi i rolnictwa poprzez prezentację dziedzictwa kulturowego i kulinarnego oraz walorów turystycznych regionu.

Oceny wieńców na podstawie regulaminu dokonało jury składające się z trzech osób będących przedstawicielami instytucji działających na rzecz rozwoju obszarów wiejskich oraz instytucji związanych z kulturą.

Kryteria oceny obejmowały:

  1. zgodność z tradycją w zakresie kompozycji, formy, materiału i techniki wykonania,
  2. różnorodność użytych do wykonania materiałów naturalnych jak: kłosy, ziarna zbóż, owoce, warzywa, kwiaty, zioła,
  3. walory estetyczne, w tym kompozycja, dobór barw, architektura bryły.

W Wojewódzkim Konkursie na 45 wieńców podlegających ocenie bezkonkurencyjny okazał się wieniec dożynkowy przygotowany przez sołectwo Koszwały. Dyplom oraz nagrodę pieniężną za zdobycie pierwszego miejsca w wysokości 2.000 zł na ręce Pani Justyny Słowińskiej pełniącej funkcję radnej i sołtysa Koszwał oraz przedstawicieli OSP Koszwały wręczył Pan Mieczysław Struk Marszałek Województwa Pomorskiego.

Pan Janusz Goliński Wójt Gminy Cedry Wielkie kieruje słowa podziękowania do strażaków jednostki Ochotniczej Straży Pożarnej z Koszwał za pomoc i obecność na uroczystości wojewódzkiej oraz za kultywowanie tradycji. Ponadto dziękuję wszystkim osobom uczestniczącym w tworzeniu wieńca, który został uznany za najpiękniejszy w naszym województwie. Jest to nieoceniony wkład w promocję naszej gminy.

  • 011
  • 012
  • 013
  • 014
  • 015
  • 016
  • 017
  • 018
  • 021
  • 022
  • 023
  • 024
  • 026
  • 027
  • 028
  • 029