Segregacja odpadów to nie wybór, a obowiązek

Obowiązek segregacji odpadów komunalnych dotyczy wszystkich właścicieli, zarówno tych objętych gminnym systemem gospodarowania odpadami komunalnymi, jak i tych którzy mają podpisane umowy z podmiotami odbierającymi odpady komunalne, wpisanymi do rejestru działalności regulowanej – nieruchomości niezamieszkałych (przedsiębiorcy, instytucje).

Dzięki prawidłowej selektywnej zbiórce odpadów nasza Gmina może osiągnąć odpowiednie poziomy recyklingu odpadów. Nieosiągnięcie ich jest zagrożone nałożeniem kary, którą trzeba będzie pokryć z budżetu Gminy.

Na plakatach informacyjnych, dostępnych na terenie naszej gminy, umieściliśmy specjalny kod QR. Po zeskanowaniu go, każdy mieszkaniec uzyska szczegółowe informacje na temat zasad segregacji. W ten sposób ułatwiamy dostęp do informacji i zachęcamy do świadomego podejścia do odpadów.

Ponadto przypominamy wszystkim właścicielom nieruchomości, że wszelkie zmiany związane z ilością osób zamieszkałych (przeprowadzka, sprzedaż nieruchomości, narodziny dzieci, zgony osób itp.) mające wpływ na wysokość opłaty, należy zgłaszać w terminie do 14 dni od daty zaistnienia zmiany, poprzez ponowne złożenie deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.

Ulotka

Ulotka