Sala integracji sensorycznej w Cedrach Wielkich

W Szkole Podstawowej w Cedrach Wielkich zakończył się właśnie remont sali, w której jeszcze do niedawna odbywały się lekcje informatyki. Teraz przeprowadzane tu będą zajęcia integracji sensorycznej oraz zajęcia rewalidacyjne. Jak informuje Joanna Stępień, dyrektor cedrowskiej podstawówki, sala została przystosowana do potrzeb dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.

- To właśnie w tym miejscu odbywać się będą zajęcia specjalistyczne dla dzieci z trudnościami w uczeniu się oraz dla dzieci z niepełnosprawnością intelektualną, ruchową, autyzmem oraz innymi zaburzeniami. Aby stworzyć tak profesjonalne miejsce, konieczny był remont – malowanie ścian i sufitu, wymiana oświetlenia, wymiana podłogi i drzwi zewnętrznych. Zakupiony został też specjalistyczny sprzęt, między innymi bungee, jeździk, dyski dotykowe, grzybki sensoryczne, piłki do ćwiczeń, gra zręcznościowa „Trenuj równowagę” czy hamak kokon z piłeczkami – mówi Joanna Stępień.

Dodajmy, że sala została wyposażona również w gry dydaktyczne, które przekazane zostały przez samorządu uczniowski.

- Dzięki prowadzonym zajęciom uczniowie poprawią funkcjonowanie emocjonalne, uwagę i koncentrację, zdolności wzrokowe i słuchowe, sprawność w zakresie dużej i małej motoryki, samoświadomość i samoocenę – podkreśla dyrektor Stępień.

Na koniec trzeba jeszcze powiedzieć, że sala integracji sensorycznej powstała w głównej mierze dzięki wsparciu finansowemu otrzymanemu od Polskich Sieci Elektroenergetycznych S.A. z siedzibą w Konstancinie – Jeziornej w ramach programu grantowego „Wzmocnij Swoje Otoczenie”. Jego celem jest wsparcie rozwoju wspólnej przestrzeni publicznej oraz inne działania na rzecz rozwoju lokalnych społeczności na terenie jednostek samorządu terytorialnego w Polsce. Szkoła w Cedrach Wielkich otrzymała 20 000 zł.

- Nie jest to pierwszy, zrealizowany na terenie naszej gminy, projekt, który otrzymał dofinansowanie w ramach programu „Wzmocnij Swoje Otoczenie”. Było to jednak najważniejsze zadanie. Dzięki dofinansowaniu można było stworzyć w szkole w pełni profesjonalne miejsce do prowadzenia zajęć profilaktycznych i terapeutycznych dla uczniów, którzy mają specjalne potrzeby edukacyjne – komentuje wójt Janusz Goliński.

Przypomnijmy na koniec, że dwa lata temu – z tego samego programu – doposażono plac zabaw w Długim Polu. Zadanie kosztowało ponad 45 tys. zł, z czego 20 tys. zł to wsparcie z programu „Wzmocnij Swoje Otoczenie”. Taką samą kwotę otrzymaliśmy również w roku ubiegłym, a pieniądze zostały przeznaczone na doposażenie placu zabaw w Błotniku, co kosztowało niespełna 40 tys. zł.

  • 011
  • 012
  • 013
  • 013b
  • 013c
  • 014
  • 014b
  • 015
  • 015b
  • 015c
  • 015d
  • 016
  • 017
  • 019
  • 021
  • 023
  • 025
  • 026
  • 027
  • 027b
  • 028